A. Kupčinskas
2018.05.16

Siūloma griežtinti politinės reklamos nuostatas: drausti reklamą iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, aiškiau nustatyti politinių judėjimų veiklą bei įpareigoti visus teikti veiklos finansavimo ataskaitas

Siūloma griežtinti politinės reklamos nuostatas: drausti reklamą iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, aiškiau nustatyti politinių judėjimų veiklą bei įpareigoti visus teikti veiklos finansavimo ataskaitas.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų narys Andrius Kupčinskas pateikė Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės įstatymo ir Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo pataisas, kuriose siūloma drausti politinę reklamą, kuri apmokama iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, taip pat visiems politinės kampanijos dalyviams iki prasidedant kampanijai teikti vykdytos politinės veiklos finansavimo ataskaitas bent einamuosius (praėjusius) metus bei kartu siūloma aiškiau reglamentuoti politinių judėjimų veiklą, kad visuomeniniai judėjimai, ketinantys užsiimti ir vykdyti politinę veiklą bei dalyvauti rinkimuose, negalėtų tapatintis su jau egzistuojančiomis visuomeninėmis, politinėmis ar kitomis organizacijomis, turinčiomis juridinio asmens statusą.

Pastaruoju metu pastebima tendencija, jog ne politinės kampanijos laikotarpiu būsimos kampanijos dalyvis (partija, politinis judėjimas ar rinkimų komitetas) jau vykdo politinę veiklą, kurios nekontroliuoja Vyriausioji rinkimų komisija (VRK). Taip pat matoma, kad valstybės institucijos, savivaldybės, ar joms pavaldžios įstaigos bei jų valdomos įmonės naudojasi socialiniais tinklais bei skleidžia ne tik atlygintinus informacinius pranešimus, bet ir politinę reklamą. Ne rinkiminės kampanijos laikotarpis praktiškai nėra reguliuojamas, todėl politinės kampanijos dalyviai veiklą vykdo savo nuožiūra, neteikdami finansinių ataskaitų VRK. Negana to, Rinkimų komitetai, kurie įsteigiami likus 3 mėn. iki rinkimų, dažnai naudoja analogiškus pavadinimus kaip ir Juridinių asmenų registre (JAR) įregistruotų ir jau veikiančių organizacijų, tokiu būdu dubliuojant visuomeninių organizacijų ir politinę rinkiminę veiklas.

„Artėjant savivaldybių rinkimams išsiskiria ne tik politinės kampanijos dalyvių statusai, bet ir jų atsakomybės bei nelygiavertės galimybės pritraukti finansinę paramą. Iki rinkimų kampanijos pradžios rinkimų komitetai, veikiantys visuomeninių organizacijų pavadinimais, gali nevaržomai gauti juridinių asmenų paramą ir neturi įstatymuose numatytų įpareigojimų teikti finansines ataskaitas. Šiais įstatymų pakeitimais siūloma nustatyti, kad visi politinės kampanijos dalyviai turi teikti finansines ataskaitas. Kartu siūloma riboti politinę reklamą skleidžiamą už valstybės ir savivaldybių biudžeto lėšas, o įstatymų pažeidimais pripažinti politines reklamas skleidžiamas per visuomeninių organizacijas ar įvairius fondu. Taip pat inicijuojama nuostata, kad rinkimų debatai už VRK lėšas vyktų ne tik radijo, televizijos, bet ir portaluose“, – teigė A. Kupčinskas.

Įstatymų pataisomis taip pat siūloma šiurkščiu įstatymo pažeidimu laikyti politinės reklamos skleidimą ne tik per užsienio transliuotojus, bet ir per visuomenines organizacijas, asociacijas, viešąsias įstaigas ir fondus, pažeidžiant įstatymo reikalavimus politinei reklamai.

Pažymima, jog priėmus įstatymo pakeitimus atsiras daugiau skaidrumo nevyriausybiniame ir politiniuose sektoriuose. Nevyriausybinių organizacijų pagrindinis tikslas yra ne pačioms dalyvauti rinkimuose, bet kontroliuoti vyriausybinį sektorių iš apačios, nedalyvaujant valdžioje.

Kitos aktualijos

TS-LKD
2024.03.03

TS-LKD Taryba patvirtino rinkimų programos nuostatas ir kandidatų sąrašą rinkimams į Europos Parlamentą

TS-LKD Taryba patvirtino rinkimų programos nuostatas ir kandidatų sąrašą rinkimams į Europos Parlamentą
Skaityti daugiau
TS-LKD
2024.01.25

TS-LKD veiksmų planas: Daugiau galimybių apginti Lietuvą

TS-LKD veiksmų planas: Daugiau galimybių apginti Lietuvą
Skaityti daugiau
Daugiau aktualijų