A. Gedvilienė
A. Bilotaitė
2019.08.21

Dėl Klaipėdos uosto direkcijos vykdomos taršios krovos – klausimai susisekimo ministrui

Dėl Klaipėdos uosto direkcijos vykdomos taršios krovos – klausimai susisekimo ministrui

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narės Aistė Gedvilienė ir Agnė Bilotaitė kreipėsi į naująjį susisiekimo ministrą Jaroslav Narkevič dėl Klaipėdos uosto direkcijos veiklos.

Parlamentarės kreipimesi ministro prašo atsakyti į klausimus, susijusius su viešojoje erdvėje pasirodžiusia informacija, jog Klaipėdos miesto gyventojai skundžiasi taršia krova Klaipėdos uoste, pasireiškiančia padidėjusiu oro užterštumu mieste. VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) yra valstybės įmonė, o jos savininko teises ir pareigas įgyvendina Susisiekimo ministerija.

A. Gedvilienė ir A. Bilotaitė ministro prašo atsakyti, ar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) neveiklumas oro taršos klausimu nėra susijęs su tuo, jog orą mieste galimai teršiančios uosto įmonės turi įtakingų verslo ryšių Rusijoje, kadangi žurnalistiniame tyrime įtarimus dėl padidėjusios oro taršos kelia geležies rūda atkeliaujanti iš Rusijos prezidentui artimo oligarcho Ališero Usmanovo gamyklos. Tokį taršų krovinį tarp Baltijos jūros uostų krauna tik Klaipėdos ir Ventspilio uostai.

Kartu parlamentarės domisi, kokių priemonių bus imamasi, kad atviros krovos, keliančios oro taršą ir triukšmą, mieste neliktų?

„Uostas yra Klaipėdos miesto teritorijoje, tad valstybė privalo užtikrinti, kad klaipėdiečiai netaps uosto veiklos įkaitais. Siekiant palaikyti tinkamą gyvenimo kokybę, būtina svarstyti apie visišką atviros krovos, keliančios taršą, ribojimą miesto teritorijoje. Negana to, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas nurodo, jog viena KVJUD funkcijų yra „įgyvendinti uosto apsaugos nuo taršos prevencijos priemones bei organizuoti taršos padarinių likvidavimą“, tačiau Uosto direkcija, sprendžiant iš gyventojų skundų, šios funkcijos nevykdo“, – pažymėjo A. Gedvilienė.

Galų gale parlamentarės prašo ministro inicijuoti KVJUD veiklos tyrimą ir užtikrinti, kad dėl uosto įmonių vykdomos atviros krovos tebesitęsianti oro tarša Klaipėdoje būtų suvaldyta, o dėl to atsakingi KVJUD darbuotojai – patraukti atsakomybėn. Kartu užtikrinti, kad KVJUD įsipareigotų nuolat viešai skelbti visų uosto teritorijoje esančių oro taršos matavimo stotelių rodmenis, kurie dabar, anot informacijos viešojoje erdvėje, slepiami nuo visuomenės.

„Akivaizdu, kad Uosto direkcija nepadarė nieko, kad situacija pagerėtų, juolab, kad problema neatsirado dabar – gyventojai dėl atviros krovos keliamos taršos skundžiasi jau ne pirmus metus, tad toks atsakingų institucijų neveiklumas yra tiesiog nusikalstamas“, – sako A. Bilotaitė ir priduria, jog dėl tebesitęsiančios taršos atsakinga ir Klaipėdos miesto savivaldybė, kurios lyderystės ir aktyvumo sprendžiant taršos problemą, gyventojai pasigenda.

Kitos aktualijos

2025.06.16

TS-LKD Taryba davė startą Vytauto Didžiojo gynybos linijos projektui: bus renkami parašai Lietuvos miestuose ir miesteliuose

Sekmadienį Kaune rinkosi Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijos taryba, kurioje aptartas partijos siūlomas Vytauto Didžiojo gynybos linijos projektas.
Skaityti daugiau
2025.04.26

Vytauto Didžiojo gynybos linija

Siekdami užtikrinti didesnį valstybės pasirengimą galimoms grėsmėms pasienyje, siūlome pasienio fortifikavimą papildyti Vytauto Didžiojo vardu pavadinta gynybos linija, kurią būtų galima įrengti per kelerius metus.
Skaityti daugiau
Daugiau aktualijų