R. Morkūnaitė-Mikulėnienė
2017.11.22

Dėl vilkinamo Kaišiadorių tilto modernizavimo – kreipimasis į susisiekimo ministrą R. Masiulį

Dar 2012 m. Kaišiadorių rajono savivaldybė buvo išdavusi statybos leidimą AB „Lietuvos geležinkeliai“ pėsčiųjų tilto modernizavimo projektui. 2016 m. ir 2017 m. Savivaldybė pakartotinai kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“, tačiau iki šiol projektas net nepradėtas įgyvendinti.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pavaduotoja Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė kreipėsi į susisiekimo ministrą Roką Masiulį dėl pėsčiųjų tilto Kaišiadoryse modernizavimo.

Dar 2012 m. Kaišiadorių rajono savivaldybė buvo išdavusi statybos leidimą AB „Lietuvos geležinkeliai“ pėsčiųjų tilto modernizavimo projektui. Projekto sprendiniai apima pėsčiųjų tilto per geležinkelį modernizavimą, uždengiant jį ir laiptus, įrengiant tris liftus. Kaišiadorių rajono savivaldybės administracija 2016 m. ir 2017 m. pakartotinai kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“, tačiau iki šiol projektas net nepradėtas įgyvendinti.

Parlamentarė kreipimesi į susisiekimo ministrą prašo išsiaiškinti ministerijai pavaldžios įstaigos AB „Lietuvos geležinkeliai“ galimybes ir įsipareigojimus modernizuoti pėsčiųjų tiltą Kaišiadorių mieste, siekiant išpildyti ne tik gyventojų ir svečių interesus, bet ir pagerinti judėjimo negalią turinčių asmenų teises, didesnę jų integraciją į visuomenės gyvenimą ir užtikrinti galimybes savarankiškai judėti.

Didžiausią susirūpinimą kelia ne tik tilto per geležinkelį būklė, bet ir visiškas neįgaliųjų teisių neužtikrinimas, kai tiltas, jungiantis dvi miesto dalis, tėra pasiekiamas laiptais – nėra jokių galimybių juo naudotis judėjimo negalią turintiems žmonėms, ne tik atvykstantiems ar išvykstantiems traukiniais, ketinantiems pasiekti peroną, bet ir norintiems iš vienos miesto dalies pasiekti kitą miesto dalį. Be to, nemodernizuotas pėsčiųjų tiltas sukelia nemažai keblumų senjorams, šeimoms su mažais vaikais, dviratininkams. Visuomenei tilto modernizavimo projektas buvo pristatytas, todėl gyventojai pagrįstai teiraujasi, kada bus atliekami tilto pertvarkymo darbai ir kada bus galima tikėtis susisiekimo pagerinimo“, – teigė Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos narė R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Po Kaišiadorių savivaldybės kreipimosi šių metų rugsėjį, spalio 10 d. gautame „Lietuvos geležinkelių“ atsakyme pažymima apie galimybes tiltą perimti savivaldybės žinion, tačiau pėsčiųjų tiltas per geležinkelį – sudėtinė geležinkelio infrastruktūros dalis, priklausanti valstybės įmonei, prižiūrinčiai geležinkelio ruožą ir jo statinius kaip vientisą objektą. Šioje situacijoje savivaldybė nemato galimybės modernizuoti tiltą kaip atskirą objektą, tuo metu gyventojai kasdien patiria susisiekimo nepatogumą, o neįgalieji netgi galimai diskriminuojami suvaržant jų mobilumą.

„Pėsčiųjų tiltas Kaišiadoryse – tai tik vienas pavyzdys, todėl įvertinus jį, reiktų kompleksiškai peržiūrėti ir kitų Lietuvos miestų analogiškus statinius bei jų pritaikymą gyventojų, ypač neįgaliųjų, reikmėms“, – pastebi parlamentarė R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Kitos aktualijos

TS-LKD
2024.03.03

TS-LKD Taryba patvirtino rinkimų programos nuostatas ir kandidatų sąrašą rinkimams į Europos Parlamentą

TS-LKD Taryba patvirtino rinkimų programos nuostatas ir kandidatų sąrašą rinkimams į Europos Parlamentą
Skaityti daugiau
TS-LKD
2024.01.25

TS-LKD veiksmų planas: Daugiau galimybių apginti Lietuvą

TS-LKD veiksmų planas: Daugiau galimybių apginti Lietuvą
Skaityti daugiau
Daugiau aktualijų