2018.09.27

Kreipiamasi į Prezidentę prašant vetuoti valstiečių iniciatyvas stabdyti atliekų deginimo kogeneracinių jėgainių statybas

Kreipiamasi į Prezidentę prašant vetuoti valstiečių iniciatyvas stabdyti atliekų deginimo kogeneracinių jėgainių statybas.

Šiandien Seimui priėmus Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus, Seimo opozicija kreipėsi į Prezidentę, prašydama priimtą įstatymo projektą vetuoti. Kreipimosi rengėjai išreiškė susirūpinimą, kad šiuo projektu siekiama stabdyti jau pradėtas valstybines atliekų deginimo gamyklų statybas.

„Priimtas sprendimas kelia dideles abejones, nes yra grįstas ne faktais, sveiku protu ir teisės aktais, bet asmeninėmis vieno žmogaus ar žmonių grupės ambicijomis. Tai ne tik prieštarauja pamatiniams teisėkūros principams, bet ir kainuos valstybei šimtus milijonų eurų nuostolių bei nesudarys galimybių mažinti šildymo kainų“, – kreipimosi motyvus apibendrino Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos (TS-LKD) narys Mykolas Majauskas.

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Simonas Gentvilas, ragindamas valdančiuosius persigalvoti, sakė: „Valdančiųjų dauguma gali daug ką padaryti su savo balsais. Jei tikrai norėjo stabdyti dviejų miestų jėgaines, jos galėjo būti sustabdytos pirmą kadencijos mėnesį. Tam nereikėjo laukti papildomus 2 metus didinant potencialius nuostolius. Šiandien aišku, jog visiškai sustabdžius kogeneracinių jėgainių statybų įgyvendinimą valstybė patirs virš 400 mln. eurų nuostolius. Lietuvos mokesčių mokėtojams teks apmokėti šią sąskaitą. Vilniaus ir Kauno miestų centralizuotos šilumos kainos nesumažės, o gyventojams teks mokėti papildomus aplinkos taršos mokesčius“.

Seimo nariai pabrėžė, kad dar 2014 m. pradėti kogeneracinių jėgainių statybų projektai, o jau 2020 m. statybas planuojama baigti. Vilniaus kogeneracinės jėgainės statybos stabdymas siektų 150 mln. eurų nuostolių, Kauno – virš 50 mln. eurų. Valstybės finansiniai įsipareigojimai siekia 400 mln. eurų.

Kreipimesi taip pat pabrėžiama, kad teikiant projektą turi būti aiškiai atskleidžiamos ir pagrindžiamos įstatymų keitimo priežastys ir siūlomi apribojimai, tačiau šiuo atveju visiškai neaišku pagal kokius kriterijus ir (ar) apskaičiavimus bei kuo vadovaujantis projekte yra pasirinktas būtent 20 km atstumas nuo gyvenamosios teritorijos. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Antikorupcinio vertinimo išvadoje yra siūloma ,,atskleisti motyvus ir objektyvias priežastis, lėmusias siūlomą minimalų 20 kilometrų atstumą tarp gyvenamųjų teritorijų ir statomų atliekų tvarkymo objektų“, tačiau projekto iniciatoriai taip ir nesugebėjo to padaryti.

Kitos aktualijos

2019.09.19

J. Džiugelis ir V. Bakas. Kodėl valdantieji žmones su negalia verčia šiuolaikiniais vergais?

J. Džiugelis ir V. Bakas. Kodėl valdantieji žmones su negalia verčia šiuolaikiniais vergais?
Skaityti daugiau
2019.09.19

Kam ruošiamas Kultūros politikos pagrindų įstatymas: kultūros ministrui ar kultūros laukui?

Kam ruošiamas Kultūros politikos pagrindų įstatymas: kultūros ministrui ar kultūros laukui?
Skaityti daugiau
daugiau aktualijų
© 2019 Visos teisės saugomos.
AD FINGERS INTERACTIVE AGENCY

DABAR PATS GERIAUSIAS METAS PRISIJUNGTI PRIE MŪSŲ

Kviečiame tapti Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų nariu. Tai padaryti – visiškai nesudėtinga, tiesiog užpildykite šią anketą ir mes su jumis susisieksime bei pakviesime į pirmą susitikimą.







Registracija atlikta sėkmingai

Uždaryti