M. Navickienė
G. Skaistė
2019.06.05

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija raginama imtis atsakomybės dėl nepakankamai kontroliuojamo lytiškumo ugdymo turinio sklaidos mokyklose

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija raginama imtis atsakomybės dėl nepakankamai kontroliuojamo lytiškumo ugdymo turinio sklaidos mokyklose

Po viešojoje erdvėje atskleisto fakto, kad vienoje iš mokyklų 11-12 klasių moksleiviams skirtoje lytiškumo paskaitoje lektorius paaiškino apie moters vaidmenį šeimoje: skleisti grožį, gerumą, meilę, tikėti vyru ir rūpintis namais ir panašioms informacijomis kartojantis, Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narės Monika Navickienė ir Gintarė Skaistė kreipėsi į švietimo, mokslo ir sporto ministrą Algirdą Monkevičių, prašydamos atsakyti, kiek ir ar pakankamai Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įsitraukusi į tokio turinio paskaitų kokybės kontrolę?

„Šiandien Lietuvoje vis dar susiduriama su dideliais lyčių lygybės iššūkiais. Nors daug kalbame apie tai, kad švietimas yra viena iš svarbiausių dedamųjų vaikų ateities pasirinkimuose, ne visada pavyksta užtikrinti kokybišką ugdymo turinį. Tai aktualu ir lytiškumo ugdymo pamokoms. Nors ir deklaruojama, kad Lietuvoje moterys negali būti diskriminuojamos dėl lyties, tačiau net ir mokyklos suole ne visuomet tai pavyksta. Turime įsisąmoninti, kad būtina stiprinti mergaičių pasitikėjimą savo žiniomis ir gebėjimais, o ne grožiu ir nuolankumu“, –  pabrėžė Monika Navickienė.

Seimo narės ministro prašo atsakyti, kiek Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įsitraukusi į tokio turinio paskaitų kokybės kontrolę? Kas atsakingas, kad pamokų turinys atitiktų ministerijos parengtas Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai gaires?

„Lietuvoje vyrų ir moterų atlygis už tą patį darbą vis dar skiriasi daugiau nei 14 proc. Tokiomis abejotinos kokybės pamokomis valstybė programuoja situacijos stagnaciją ir žemą mergaičių savivertę. Jei norime sveikesnės atmosferos ateityje, ministerija privalo užtikrinti griežtesnę pamokų turinio kontrolę“, – teigė Seimo narė G. Skaistė.

Parlamentarės klausia, ar visose ugdymo įstaigose yra sudaryti planai, kaip turi būti organizuojamos lytiškumo pamokos ir kokie lektoriai turi teisę skaityti paskaitas šia tema? Kokia institucija tikrina tokių lektorių kompetencijas bei teisę skaityti lytiškumo ugdymo paskaitas ar šis procesas paliktas savieigai? Kokiomis lėšomis apmokamos tokių lektorių paskaitos?

Ministerijos atstovų klausiama, kas ir kokiu būdu priėmė sprendimą kreiptis būtent į spaudoje paminėtą lektorių? Ar po šio konkretaus fakto buvo imtasi priemonių išsiaiškinti lytiškumo ugdymo paskaitos turinį ir kokybę?

„Panašiems atvejams vis besikartojant, kokių priemonių ketinate imtis, kad būtų užtikrintas kokybiškas, nediskriminacinis ir lyčių stereotipizavimo neskatinantis lytiškumo ugdymo pamokų turinys?“, – klausiama Seimo narių kreipimesi į ministrą.

Kitos aktualijos

I. Šimonytė
2024.04.23

I.Šimonytė: Panevėžys gali tapti kūrybinių industrijų sostine

I.Šimonytė: Panevėžys gali tapti kūrybinių industrijų sostine
Skaityti daugiau
I. Šimonytė
2024.04.17

Ingridos Šimonytės Prezidento rinkimų programa

Ingridos Šimonytės Prezidento rinkimų programa
Skaityti daugiau
Daugiau aktualijų