2019.01.16

Tarša susirūpinę Vilniaus konservatoriai siūlo riboti eismą senamiestyje

Taip pat mieste periodiškai vykdyti akcijas automobilių dūmingumo nustatymui, skatinant atlikti veiksmus tvarkingai automobilių techninei būklei užtikrinti.

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų atstovai Seime bei kandidatai į Vilniaus miesto savivaldybės tarybą trečiadienį BNS spaudos konferencijų salėje pristatė esamą probleminę Vilniaus aplinkos taršos padėtį. Spaudos konferencijoje buvo pristatyti Vilniaus oro ir triukšmo taršos žemėlapiai bei siūlymai, kaip šią padėtį keisti. Vienas iš šių siūlymų, kurį pristatė Seimo narys Dainius Kreivys, tai eismo ribojimas Vilniaus senamiestyje.

Dainiaus Kreivio teigimu, didžiausius taršos padarinius šiandien Vilniuje patiria būtent sostinės senamiestis: „Oro užterštumas ties arterinėmis miesto gatvėmis prilygsta 10 cigarečių surūkymui per dieną. Didžiausi taršos ir triukšmo skaičiai fiksuojami centrinėje Vilniaus miesto dalyje, o žymiausius to padarinius patiria senamiestis. Eismo intensyvumo rodikliai yra esminis faktorius, lemiantis taršos ir triukšmo lygį konkrečioje miesto zonoje, tad Vilniaus senamiestyje turi būti ribojamas automobilių eismas. Esame numatę Vilniaus senamiestyje įvesti kilpinį transporto judėjimą, panaikinant bet kokį tranzitinį transportą. Taip pat senamiestyje turi būti mažinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius, kartu eismą padarant kuo patogesniu pėstiesiems ir dviratininkams”, – teigė D. Kreivys.

Parlamentarė, Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė pristatė esamą Vilniaus užterštumo situaciją: „Vilniuje bendra metinė tarša artėja prie sveikatai pavojingos ribos. Aukšto užterštumo zonoje Vilniuje gyvena tūkstančiai vilniečių, o labiausiai užterštas arterines Vilniaus gatves kasdien kerta didžioji dalis miestiečių. Kai kurių vilniečių sveikatos padėties statistika jau dabar kelia nerimą: Vilniuje kraujotakos ir kvėpavimo sistemos ligų atvejai viršija šalies vidurkį. Pavyzdžiui, Simono Daukanto mokykla, esanti tarp Geležinio Vilko, Goštauto ir Pamėnkalnio gatvių yra tikrai blogoje padėtyje. Taip pat ir garso tarša Vilniuje yra žymi problema. Normą peržengiančioje triukšmo zonoje Vilniuje gyvena 80 tūkst. gyventojų. Visa tai neramina ir kelia pagrįstų klausimų, kodėl savivaldybė apie tai net nekalba”, – sakė R.Morkūnaitė-Mikulėnienė

Buvęs Seimo narys, kandidatas į Vilniaus miesto savivaldybės tarybą Liutauras Kazlavickas nuogąstavo, kad vilniečiai beveik nėra informuojami apie mieste vyraujančią oro užterštumo padėtį: „Vilniaus miesto vadovybė nedaro nieko, kad kiekvienas miestietis žinotų, kiek užterštoje aplinkoje mes kasdien būname. Vilniui reikia išmaniausių oro ir triukšmo taršos stebėjimo daviklių, kurie būtų įrengti kiekviename miesto rajone, viešojo transporto stotelėse, šalia mokymų įstaigų. Kitas dalykas – pakeltoji tarša. Kai transporto priemonės važiuodamos pakelia dulkes ar smėlį. Nevalomi keliai sudaro reikšmingą dalį viso mieste esančio oro užterštumo. Miestas turėtų vykdyti nuoseklią kelių priežiūros, kelių higienos politiką. Galų gale, triukšmo taršos padėtis mieste irgi yra grėsminga, todėl šalia intensyviausių miesto gatvių ir gyvenamųjų namų zonų, ten, kur leidžia miesto estetika, reikia įrengti transporto garsą ribojančias sienas”, – teigė Liutauras Kazlavickas.

Be šių priemonių, konservatoriai siūlė prie judriausių miesto gatvių ir pėsčiųjų takų, esančių šalia važiuojamųjų dalių, sodinti žaliuosius želdinius: krūmus, krūmynus, medžius. Taip pat mieste periodiškai vykdyti akcijas automobilių dūmingumo nustatymui, skatinant atlikti veiksmus tvarkingai automobilių techninei būklei užtikrinti.

 

Kitos aktualijos

daugiau aktualijų
© 2019 Visos teisės saugomos.
AD FINGERS INTERACTIVE AGENCY

DABAR PATS GERIAUSIAS METAS PRISIJUNGTI PRIE MŪSŲ

Kviečiame tapti Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų nariu. Tai padaryti – visiškai nesudėtinga, tiesiog užpildykite šią anketą ir mes su jumis susisieksime bei pakviesime į pirmą susitikimą.







Registracija atlikta sėkmingai

Uždaryti