A. Petrošius
2021.01.25

Klaipėdiečiai – uosto bendrovės KLASCO įkaitai

Klaipėdiečiai – uosto bendrovės KLASCO įkaitai

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos (TS-LKD) narys Audrius Petrošius pažymi, jog Klaipėdos universiteto (KU) atlikto mokslinio tiriamojo darbo pristatyme atskleisti aiškūs duomenys apie uostamiestyje veikiančios bendrovės KLASCO, vykdančios atvirą geležies rūdos krovą, miestui daromą taršą. Anot parlamentaro, nerimą kelia faktas, kad bendrovė ne tik nepripažįsta savo kaltės, tačiau taip pat nepagrįstai kvestionuoja mokslininkų darbo metodo patikimumą.

Parlamentaras teigia, kad dar gruodžio mėnesį, perskaitęs KU Jūros tyrimų instituto Vandens transporto ir oro taršos laboratorijos 2020 m. rengtą analizę, kreipėsi į KLASCO, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, Susisiekimo ministeriją ir Aplinkos ministeriją, prašydamas paaiškinimų apie susiklosčiusią situaciją

„Atsakymą bendrovė pateikė tik prieš keletą dienų, tačiau jame vien tik abejojama mokslininkų darbo patikimumu ir visiškai neužsimenama apie papildomus žingsnius, kurių ketinama imtis po atlikto tyrimo, kad situacija keistųsi“, – sako Seimo narys A. Petrošius.

Anot parlamentaro, iš KLASCO pateiktų atsakymų matyti labai siauras atsakomybių suvokimas, apsiribojantis išimtinai savo teritorija, tačiau miestas, gatvės, vedančios į bendrovę, kitapus marių esanti ir nuo taršos nukenčianti Smiltynė negali būti pamiršti ir atsakomybę bendrovė taip pat turi prisiimti.

„Jei problemos baigtųsi ties KLASCO tvora, šiandien apie jas nediskutuotume. Suprantama, kad verslas uoste kuria darbo vietas ir pridėtinę vertę, vis tik reiktų ieškoti darnos su miestiečiais, o ne juos padaryti verslo įkaitais vien dėl pridėtinės keliamos vertės. Pasaulyje daugybė pavyzdžių, kai tokios bendrovės rūpinasi ne tik savo darbuotojų, tačiau ir jų artimųjų, kitų miestiečių sveikata“, – teigia A. Petrošius.

Tuo metu Aplinkos ministerija savo atsakyme informavo, kad įvertino mokslinio tiriamojo darbo „Ore esančių suspenduotų kietųjų dalelių (SKD) nusėdimo ant paviršiaus intensyvumo bei nusėdusių dalelių elementinės sudėties nustatymas” ataskaitą ir, siekdama nurodytą metodą ir jo taikymą teisiškai reglamentuoti, ir pradėti taikyti, pavedė Aplinkos apsaugos agentūrai kuo greičiau inicijuoti parengiamuosius darbus metodo ėminių ėmimo pasyviaisiais kaupikliais reglamentavimui ir įteisinimui.

„Užsienio mokslininkai plačiai naudoja tokį metodą, Aplinkos ministerija taip pat pripažįsta jo legitimumą, todėl kyla klausimas, kodėl bendrovė KLASCO nenori prisiimti atsakomybės ir, būdama bendruomenės dalimi, nesiima padarinių šalinimo ir užtikrinimo, kad toliau miestas nebus teršiamas, priemonių, – klausia A. Petrošius.

„Artimiausiu metu bus rengiamas bendras susitikimas, kur save gerbiantis verslas turės pripažinti, kad mokslininkų duomenys ne iš piršto laužti ir situaciją turės kuo skubiausiai ištaisyti“, – teigia Seimo narys.

Uostamiesčio gyventojai jau seniai kovoja su uosto gigantėmis, bandydami kaip įmanoma labiau sumažinti oro taršą mieste. Net ir patys kantriausi uosto šalininkai pripažįsta, kad modernios įmonės privalo imtis priemonių su jų veikla susijusios taršos minimalizavimui. Džiugina faktas, kad Aplinkos ir Susisiekimo ministerijos žiūri palankiai, yra įsigilinusios ir supranta uostamiesčio žmonių problemas.

„Supratimas ir įsigilinimas į problemą tikrai yra, na, o aš, kaip Klaipėdos miesto gyventojams atstovaujantis Seimo narys, padarysiu viską, kad tos problemos sprendiniai ir vėl nenugultų stalčiuose, būtų realiai įgyvendinti, pasitelkiant visą įstatyminę bazę“, – patikino Klaipėdos Baltijos vienmandatėje apygardoje išrinktas Seimo narys A. Petrošius.

Kitos aktualijos

I. Šimonytė
2024.04.23

I.Šimonytė: Panevėžys gali tapti kūrybinių industrijų sostine

I.Šimonytė: Panevėžys gali tapti kūrybinių industrijų sostine
Skaityti daugiau
I. Šimonytė
2024.04.17

Ingridos Šimonytės Prezidento rinkimų programa

Ingridos Šimonytės Prezidento rinkimų programa
Skaityti daugiau
Daugiau aktualijų