TS-LKD
2020.04.09

Reaguodami į nuotolinio ugdymo iššūkius, TS-LKD pristatė priemonių planą švietimui

Reaguodami į nuotolinio ugdymo iššūkius, TS-LKD pristatė priemonių planą švietimui

Nuotolinis ugdymas privalo tapti sudėtine švietimo sistemos dalimi, kuri iš esmės galėtų pakeisti požiūrį į mokymo ir mokymosi kokybę Lietuvos mokyklose – tokią išvadą šiandien vykusioje diskusijoje padarė nepriklausomi švietimo ekspertai ir Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai, renginyje pristatę priemonių planą, reikalingą kokybiško ugdymo užtikrinimui.

Pristatytame priemonių plane TS-LKD pažymi, jog nuotolinis ugdymas pandemijos metu tapo vienu rimčiausių iššūkių Lietuvos švietimo sistemai, tačiau persiorientavimas nuo tradicinio mokymo prie inovatyvių metodų neturėtų būti vien mokytojų ir moksleivių tėvų galvos skausmas. Vis dėlto susidarius situacijai, kuomet šalies bendrojo ugdymo institucijos per dvi savaites turėjo pereiti prie pilnos apimties nuotolinio ugdymo, išryškėjo nemažai sisteminių ir praktinių iššūkių, susijusių su koordinavimo problemomis ir vieningų sprendimų organizuojant pagalbą mokykloms trūkumu, mokymo(si) platformų valdymu bei techniniais naudojamų sistemų pajėgumais, mokyklų ir mokytojų pasirengimu dirbti su informacinėmis technologijomis bei nuotolinėmis platformomis, technologinių priemonių šeimose trūkumu.

Todėl TS-LKD, reaguodami į viešai prieinamą informaciją apie nuotolinio mokymo(si) rezultatus bei problemas, mokinių ir mokytojų atsiliepimus, švietimo ekspertų komentarus, siūlo:

 

  • Užtikrinti ŠMSM strateginę lyderystę ir nuotolinio ugdymo iniciatyvų koordinavimą šalies mastu, paskiriant atsakingus asmenis ir sutelkiant resursus.
  • Parengti trumpo nuotolio (iki mokslo metų pabaigos) ir ilgesnės trukmės nacionalinę nuotolinio ugdymo programą, ją viešai paskelbti ir įgyvendinti.

 

„Pastarosios savaitės parodė, kad tikrai didelė dalis mokyklų ir mokytojų yra pasirengę susidoroti su naujomis mokymosi proceso ir turinio organizavimo aplinkybėmis. Galėjome stebėti, kaip mokyklos ir mokytojai sėkmingai organizavo  mokymo(si) procesą, kurio dėka mokiniai sklandžiai adaptavosi prie pokyčių ir visavertiškai dalyvavo nuotolinio ugdymo procese. Tačiau, lygiai taip pat suprantame, kad daliai mokyklų ir mokytojų reikalinga pagalba – konkretūs sprendimai, konsultacijos ir aiškūs siūlymai, todėl pasikonsultavę su geriausiais Lietuvos švietimo ekspertais pateikiame konkrečių ir, mūsų manymu, būtinų priemonių planą, kurį Vyriausybė turėtų įgyvendinti“, – teigė TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė.

TS-LKD pateiktame plane detaliau išskirta būtinybė paskirti už nuotolinio ugdymo proceso koordinavimą visoje šalyje atsakingą asmenį, kuris užtikrintų veiksmų suderinamumą ir resursų taupymą, gebėtų atsakyti į savivaldybių ir mokyklų keliamus klausimus; Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) suformuoti specialistų komandą ir sutelkti finansinius išteklius nuotolinio ugdymo sprendimų įgyvendinimui; peržiūrėti atsakomybių tarp savivaldybių ir ministerijos bei jai pavaldžių įstaigų pasidalinimą, veiklos suderinamumą ir koordinaciją.

„Susiklosčiusi situacija švietimo sektoriuje leidžia kitu kampu pažiūrėti į bendrojo ugdymo organizavimą ir skaitmeninio mokymosi plėtrą. Šio laikotarpio patirtis bus pagrindas švietimo sistemos modernizavimui ir tolimesniems Lietuvos švietimo vystymosi procesams, todėl turime užtikrinti, kad šiuolaikiniai mokymo ir mokymosi metodai taptų neatsiejama bendrojo ugdymo sistemos dalimi. Šiandien aiškiai matome – nepakanka pavienių iniciatyvų, todėl būtina skubiai sutelkti tiek žmogiškuosius, tiek finansinius švietimo srities resursus padedant mokytojams, mokiniams ir jų tėvams susidoroti su iššūkiais. Mūsų siūlomame priemonių plane stengiamės pateisinti mokytojų, mokinių ir jų tėvų lūkesčius ir pateikti sprendimus esminėms, iki šiol neišspręstoms arba apleistoms sritims“, – pažymėjo TS-LKD Kauno sueigos pirmininkė dr. Jurgita Šiugždinienė.

Išskirdami ilgalaikės ir trumpalaikės nuotolinio ugdymo programų rengimo primygtinumą, TS-LKD pabrėžia kokybiško skaitmeninio ugdymo turinio parengimo ir prieinamumo būtinybę – skubiai parengti nuotolinių pamokų vedimo įrankius (pamokų scenarijus, vertinimo užduotis, video medžiagą), kurios būtų patogiai prieinamos bendroje  NŠA platformoje. Taip pat išskiriamas technologinių sprendimų mokyklose paketas – parengti ir siūlyti mokykloms konkrečius paprastus technologinių sprendimų derinius (resursų talpyklos, komunikacinės priemonės, video-konferencijų įrankiai) bei centralizuotai užtikrinti kompiuterinius ir tinklo pajėgumus. Kartu siūloma parengti ir centralizuotai teikti paslaugų mokykloms ir mokytojams paketus. Galų gale išskiriama pagalba vaikams iš socialiai remtinų ar socialinės rizikos šeimų – pagalba turėtų apimti ne tik individualizuotą paramą mokymo(si) procese, bet ir psichologo, socialinio darbuotojo konsultacijas vaikui ir šeimai, techninių priemonių ir maitinimo užtikrinimą bei pagalbą tėvams ir globėjams.

Vertindami ilgalaikę Lietuvos bendrojo ugdymo vystymosi perspektyvą, TS-LKD siūlo per ateinantį pusmetį įgyvendinti naujausių technologijų įtvirtinimą ugdymo procese, pradėti taikomųjų tyrimų programos nuotolinio ugdymo iššūkiams spręsti taikymą bei imtis visuotinio mokytojų, mokyklų vadovų ir mokinių skaitmeninio raštingumo užtikrinimo.

Kitos aktualijos

I. Šimonytė
2024.04.23

I.Šimonytė: Panevėžys gali tapti kūrybinių industrijų sostine

I.Šimonytė: Panevėžys gali tapti kūrybinių industrijų sostine
Skaityti daugiau
I. Šimonytė
2024.04.17

Ingridos Šimonytės Prezidento rinkimų programa

Ingridos Šimonytės Prezidento rinkimų programa
Skaityti daugiau
Daugiau aktualijų